چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

تولی‌گری دانش‌آموزان ابتدایی در باشگاه «مدرسه‌ای به وسعت شهر» رقم خورد | آموزش دوره تربیت‌فرزند به ۴هزار خانواده

  • کد خبر: ۲۱۲۸۱۱
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
تولی‌گری دانش‌آموزان ابتدایی در باشگاه «مدرسه‌ای به وسعت شهر» رقم خورد | آموزش دوره تربیت‌فرزند به ۴هزار خانواده
باشگاه‌ مدرسه‌ای به وسعت شهر با هدف تقویت والدین در مسائل تربیت فرزندان برگزار می‌شود و مقرر شده است تا پایان سال ۴ هزار خانواده را درگیر کند. 

به گزارش شهرآرانیوز، دومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر با حضور والدین و دانش‌آموزان ابتدایی مشهد با موضوع تربیت فرزند در تالار شهر مشهد برگزار شد؛ همایشی که صفر تا صد آن را دانش‌آموزان ابتدایی برگزار کردند و به نوعی میزبان والدین خود بودند.

مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در این مراسم گفت: باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر با مشارکت موسسه امام حسین(ع) و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در حال برگزاری است و تا امروز دو همایش ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و والدینشان برگزار شده و قرار است تا پایان سال ۴هزار خانواده را درگیر کند.

حجت رضازاده بیان کرد: هدف این باشگاه تقویت والدین در مسائل تربیت فرزندان است، بر این اساس والدین در مسیر تربیتی که قرار است کودکان و نوجوانان را به سرمنزل مشخصی برسانند، به آگاهی‌بخشی و بینش لازم می‌رسند.

رضازاده تفاوت این برنامه با برنامه‌های آموزشی دیگر را حضور پررنگ پدران دانست و تصریح کرد: دو ویژگی منحصر به‌فرد در این برنامه وجود دارد که وجه نخست آن حضور پررنگ پدران دانش‌آموزان در همایش خانواده است چراکه معمولا در برنامه‌های آموزشی حضور پدران کمتر مشاهده می‌شود. دومین ویژگی برگزاری صفر تا صد آن توسط دانش‌آموزان مدارس است؛ از تشریفات تا گروه سرود و مجری و خواننده و ... را دانش‌آموزان انجام می‌دهند، ما در این باشگاه به عبارتی بستر واقعی اجتماعی و بروز توانمندی دانش‌آموزان را به نمایش گذاشته‌ایم.

مدیر باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در واقع پلی میان مدارس آموزش‌وپرورش و باشگاه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری است.

سیدعلی قربانی افزود: نگاهمان این است که زمانی تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود که زمینه‌ای برای رشد بچه‌ها فراهم شود لذا شهرداری مشهد در کنار مدارس این فضا و بستر را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری شش برنامه با محوریت تربیت فرزند و با حضور ۴ هزار خانواده اجرا خواهد شد.

نسل امروز نسل استدلال و گفت‌وگو است

حمید صادقیان، کارشناس خانواده گفت: نخستین گام در تربیت درست فرزندان که منجر به شکل‌گیری شخصیتی پویا در آنان می‌شود، امر ارتباط صحیح پدر و مادر با آن‌هاست که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

این کارشناس حوزه خانواده به والدین تاکیدکرد: برای تحقق این هدف در مرحله نخست باید برای فرزندانتان شنونده فعال باشید. شنونده فعال بودن یعنی دیدن و درک کامل احساسات فرزندان بی‌قید و شرط دوست داشتن آن‌ها.

صادقیان توجه کامل، احترام و تایید کودک را از دیگر عوامل موثر در شکل‌گیری شخصیت مستقل و با اعتماد به نفس آنان در بزرگسالی برشمرد و متذکر شد: نباید از حس ارزشمندبودن کودک به‌سادگی عبور کنید؛ والدین ابتدا باید این موارد را در خود و نسبت به همسر خود پرورش دهند تا بتوانند آن را به درستی به کودکانشان القا کنند.

وی گریزی به شکاف نسلی زد و کودکان امروز را باهوش‌تر از کودک دیروز قلمداد کرد و متذکر شد: این نسل، نسل تعامل و گفت‌وگو است و سلطه‌پذیر نیست لذا باید با استدلال و گفتمان راه تربیتی را در پیش بگیرید چراکه کودک امروز با زور و جبر مطیع نخواهند شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و آموزشی امام حسین(ع) نیز در دومین همایش مدرسه‌ای به وسعت شهر اظهارداشت: در مدرسه‌ای به وسعت شهر، هدف بر این است که مسیر تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور بر اساس تربیت صحیح و اصولی، با حضور همگام والدین در کنار مدرسه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری با بیان اینکه مدرسه بخشی از تعلیم و تربیت است، افزود: مدرسه به‌تنهایی نمی‌تواند این مسئولیت سنگین را بر عهده بگیرد چراکه نقش اصلی و اثرگذار در تربیت فرزندان را در وهله نخست پدر و مادر ایفا می‌کنند و مدرسه ادامه‌دهنده همان راهی است که والدین آغازگر آن بوده‌اند.

جعفری تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه بخشی از عمر فرزندان در مدرسه سپری می‌شود، در این مجموعه آموزشی وظیفه داریم امانت‌های شما را در محیط آموزشی سالم و امن برای تعلیم و تربیتی اصولی و صحیح قرار دهیم و بهترین بستر را برای تحقق این مهم در حد وسع و امکان فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->